MYP Serbian Language and literature - Grade 8
Submit Your Online Inquiry
Inquire Now
Inquire Now
BACK
Добродошли у осми разред!. У осмом разреду настављамо и проширујемо ваша знања из књижевности, теорије књижевности и савременог српског језика. Као и раније допунићемо то знање и елементима националне историје и културе нашег поднебља, као и ваннаставним активностима попут глуме и излета. Ово је последња година пред полазак у средњу школу и очекујем да она буде посебно успешна и да покажете зрелији и одговорији рад јер сте већ пуно научили о предмету и о себи.
Наставне јединице и теме
Наставне јединице и теме
|
Потребни су нам јунаци
|
Избори и изазови
|
Изрази се!
|
Запамтимо
|
Градиво
|
Епика каокњижевни род. Епска народна књижевност. Jунак у епском књижевном делу (епска песма,приповетка)
Портрет
Есеј, основни облици
Обнављање и допуна правописа.
|
Приповетке о деци и младима (ИвоАндрић, Д. Михајловић…)
Интерпретација приповетке као жанра
Есеј, интерпретација дела
Језик: Обнављање и допуна правописа.
Развој српског језика.
|
Видови хумора у књижевности
Комедијанарави(Нушић или неки други домаћи аутор)
Анализа драме као жанра
Стилске вежбе
Раслојавање језика
Функционални стилови
|
Србија у новијој историји
Проза и поезија савремене, историјске тематике
Језик:Правопис (обнављање и допуна)
|
Циљеви:
- Ученик на часовима српског језика и књижевности треба да се оспособи да:
- језик користи као средство у изражавању размишљања, креативности, запажања, учења, испољавања личности, за анализу и разумевање друшвених односа
- развијевештине слушања, говора, читања, писања и презентовања у различитим облицима и медијима
- примењује у свом раду лингвистичке и књижевне појмове и вештине
- проширује и продубљује знање о српском језику и култури
- стекнејезичку и функционалну писменост
- развија љубав према књизи и читању
- интерпретирауметничкеи друге текстовеи развијекритичко и креативно проучавање књижевних и некњижевних текстова
- упознаје репрезентативна дела српске и опште књижевности, књижевне жанрове, књижевноисторијске појаве и процесеу књижевности и дрштву
- примењује лингвистичке и књижевних појмове и вештине у новонасталим, често непознатим ситуацијама
- се образује и да буде слободна, отворена, маштовита и културна личност, критичког ума и оплемењеног језика и укуса
Критеријуми оцењивања - према захтевима програма IBO MYP Language and Literature, а то су:
|
Назив критеријума
|
На крају 8. разреда очекује се да ученик:
|
A
|
АНАЛИЗА
|
|
Б
|
ОРГАНИЗАЦИЈА
|
|
Ц
|
ПИСАЊЕ ТЕКСТА
|
|
Д
|
ЈЕЗИК
|
|
Материјали неопходни за час
- Свеска А4 формата, на линије; графитна и/или хемијска оловка гумица, резачи фасцикла за листове
- Учемничка агенда за бележење задатака
- Листови, књиге које обрађујемоа које сте добили од наставника
- Рачунар
Очекивања
- И на часу српског важе правила која важе у целој школи. Понешто се и разликује, као на пример да се у учионици српског говори само српски језик. Енглески језик на часу користимо само када заиста морамо да би сте упоредили неке појмове или боље научили оба језика.
- Наша учионица је ваш радни простор, али и место где ћемо поделити и своја осећања, размишљања, сазнања и стваралаштво. Будимо у њему радни и пристојни и свима нама то ће бити место у којем ћемо бити срећни и успешни.
- На часу ћемо радити самостално и у групи. Поштујмо себе и оне са којима радимо. Време које нам је дато да урадимо задтак је драгоцено, неповратно и учинимо да свако са часа изађе са новим открићима и са бољим знањем.
- Имајте на уму да ваши радови треба да буду самостално урађени. Постоји правилник школе о томе, а поред тога ви сте ти који учите и свако ко вам се меша у рад онемогућује ваш напредак.
- Домаћи задаци ће бити минимални и углавном ће то бити читање или кратко обнављање наученог.
- Очекујем да будете на време на часу, да када час почне седите на свом месту, имате припремљен материјал за рад